perjantai 30. toukokuuta 2014

Kanatortillat

 Tortilloja tulee tehtyä säännöllisesti. Ovat hyvää ja helppoa herkkua. Tässä versiota menneeltä lauantailta.
Tortillana toimi ihan perus vehnälätty, mutta enimmäkseen tulee täysjyväviljaisia suosittua.
Täytteenä:
Broilerfileesuikaleita paistettuna ja maustettuna chilimausteseoksella ja juustokuminalla.
Avocadoa yksinkertaisesti haarukalla muussattuna ja sitruunamehulla, suolalla ja pippurilla maustettuna.
Tomaattikuutiota
Valmista juustokastiketta ja Santa Maria Garlic Salsaa
Salaatinlehtiä
Ranskankermaa

Yleensä paistan myös sipulia ja paprikaa, mutta se jäi tällä kertaa. Ja monesti täytteenä toimii myös jauheliha. Näitähän on helppo muunnella. NAMS!


keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Kosmetiikkavaraston siivous osa 2

Ja jatkoa seuraa..
Tässä hiustuotteet. Näistäkin osa vielä kokeilematta. Hiuksenihan ovat pitkät, paksut ja luonnonkiharat. Yksi näistä tuotteista onkin kuulunut hiustuotteisiini jo vuosia. Nimittäin XZ muumi selvityssuihke! Se on ihan parasta kun hiukseni ovat pesun tai nukkumisen jäljiltä takussa. Sitä kun suihkauttaa niin hiukset selviävät kuin itsestään :) Eikä hintakaan päätä huimaa.. Palaan asiaan jos kokeilemattomissa tuotteissa tulee samanlaisia helmiä :)
Vartalon, käsien ja jalkojen hoitotuotteet.
ja kasvojen hoitotuotteet. Näistä haluan mainita Lumene Lab yövoiteen valkoisessa purkissa tuossa edessä. Näytepurkki kului juuri loppuun ja lisää on saatava :) Näistäkin osa vielä korkkaamatta.



tiistai 27. toukokuuta 2014

Kosmetiikkavaraston siivous osa 1

Jokin aika sitten tuli siivottua kosmetiikkavarastoni. Tässä kurkistusta sekasortoon.

"Ennen" kuva :)
Näin paljon on kertynyt pikkupulloja hotelleista ja näytteitä.. Tarttiskohan noita aina keräilläkkään..?

Kynsilakkoja ja parfyymejä en voi työpäivinä käyttää. Ne siis kuluvat todella hitaasti. ooneksi niitä ei liikaa olekaan. Puman ja vanhemman Bossin tuoksut totesin jo vanhentuneiksi ja lähtivät kylpyhuoneen hajusteiksi. Käytössä ovat Escada ja Bossin ruskea pullo.

Huulimeikkejä olen todella huono käyttämään. Huulet tahtovat olemaan aina kuivat ja rohtuneet, eikä niille tee mieli laittaa kuin rasvaa. Osa näistäkin on avaamattomia..
Nämä ovat siis lähinnä sellaista kosmetiikkaa, joka ei ole käytössä. Huulipunia, kiiltoja ja rasvoja löytyy toki käsilaukkujen pohjilta tms. lisää :)

Tästä tuli pitkä postaus, joten laitan hoitotuotteet erilliseen postaukseen.

maanantai 26. toukokuuta 2014

Parveke-elämää yrttien katveessa

 Pikkuhiljaa alkaa kesä voittaa :) Lämpöä on riittänyt täälläpäin ihan tuskaisuuteen asti. Tosin tänään taitaa olla tälläerää viimeinen päivä tätä herkkua.. Itse en juurikaan kuumuudesta kärsi, koska yleensä palelen, ilmeisesti kilpirauhasen vajaatoiminnasta johtuvaa. Tosin helteet tuppaavat kostautumaan päänsärkynä. Nytkin on pää ollut kipeä monta päivää putkeen. Tänään tosin tuntuu vähän helpottavan, kun ei ihan 30 asteessa enää mennä.

Ylläolevat yrtit hankin Mäntsälän Saaren kartanolla olevan maatalousoppilaitoksen puutarhalta. Asetelma sisältää ranskalaisen rakuunan, kiinansipulin, mäkimeiramin ja timjamin. Olen jo vuosia kasvattanut yrttejä parvekkeella. Etenkin basilika, oregano ja timjami kuuluvat suosikkeihin. Rakuunaa en ole aiemmin kokeillutkaan, vaikka se toimiikin mielestäni hyvin esimerkiksi porkkanoiden mausteena.

Parvekkeen laitto on muuten jäänyt vähän myöhäiseen tänä vuonna. En ole oikestaan vielä mitään kasveja laittanut ylläolevien lisäksi. Ruohosipulin näyttää tuolta isosta ruukustaan taas nousevan ihan itsekseen ja basilikaa on esikasvatuksessa. Ikävin homma, eli parvekkeen pesu on onneksi suoritettu. Pitäisi vaan lähteä multaa ja kukkia hakemaan puutarhaliikkeestä.

Kuvassa Leevi-kissakin ihmettelee kasvien puutetta ;)

maanantai 5. toukokuuta 2014

Vappu

Vappu oli ja meni. Vappuaatto grillaillen kotona ja nukkuen univelkaa pois. Fresitaa ja simaa tuli juotua kera munkkien :)

Vappipäivänä sentää lähdimme kaupungille kävelemään. Varsin hiljaista oli sielläkin sateisesta säästä johtuen. Kävimme kahvilla Wanhan Cafe:ssa, jossa ei ollut tungosta, vaikka ajankohdasta olisi voinut niin luulla. Oli muutenkin kiva paikka. Pääsimme maistamaan TV:stäkin tutun pH 7:an tuotteita.
Maistoimmekin tuotteita, jotka tehtiin "Suomen Paras Leipomo" korvapuustijaksoa varten. Hyväähän se oli, mutta korvapuustifanaatikkona nautin kyllä puustini jatkossakin aitona tavarana :) Vähän jäi kaivelemaan ettei tullut maistettua Macaronseja, mutta ensi kerralla sitten.

tiistai 29. huhtikuuta 2014

Nyhtöpossu

Tein viime viikolla vihdoin nyhtöpossua. Olin etsinyt pitkään ohjetta, joka olisi järkevä työmäärältään. päädyin lopulta vähän sitten soveltamaan, niinkuin aina :)

Possusta tuli todella hyvää ainakin omasta ja mieheni mielestä.

Käytin siihen:
1,5kg porsaan kassleria, paistia tms. (itselläni oli tällä kertaa Pirkka porsaan uunipaisti, joka tosin on marinoitu. Pyyhin marinadin pois ennen maustamista)
1dl muscovadosokeria
1rkl coffee rub-mausteseosta
1rkl cajunmaustetta
1 rkl paprikajauhetta
1 rkl mustapippuria

Sekoita sokeri ja kaikki mausteet keskenään ja hiero huoneenlämpöisen lihan pintaan. Paista kannellisessa uunivuoassa tai folion alla 110 asteessa todella kauan :) Vähintään 6 tuntia (itse paistoin 6-7 tuntia ja liha olisi ehkä voinut olla vielä vähän pehmeämpää ja helposti revittävämpää, joten ensi kerralla paistan 8 tuntia). Anna vetäytyä ja hieman jäähtyä vähintään 30min. Revi possu kahden haarukan avulla riekaleiksi. Lisää liha paistoliemen joukkoon.

Nauti.

Itse nautiskelimme uuniperunan kera. Sopi loistavasti. Kirjoitan tätä paastopäivänä ja voin kertoa, ettei ole hyvä idea :)

sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

Tukholman reissun ostokset

Hehkuttelin täällä etukäteen Tukholman reissun ostoksiani. Tosin kuitenkin kävi. En nimittäin ostanut juuri mitään. En jotenkin inspiroitunut Serenaden kaupoissakaan edes meikki- tai luomiväripaleteista ja Victorias Secret tuotteet olivat makuuni aivan liian voimakkaasti ja pistävästi hajustettuja. Jotain kuitenkin tarttui matkaan.
Aivan ihana kesätuoksu miehelle. Minähän sitä pääasiassa haistelen, joten oikeastaan mulle. Mukavan mieto ja raikas tuoksu Calvin Kleinilta.


Itselleni lähti Invisi Bobblet, joita en ole vielä kokeillut, mutta palaan asiaan. Mullahan on todella pitkä ja paksu luonnonkihara tukka, joten olen kyllä kietämättä vähän skeptinen..
Lisäksi Body Shopin kuorintavoiteet. Olen käyttänyt yhden purkin joululahjaksi saamaani suklaakuorintaa, joka oli varsin erinomainen tuote. Nyt siis tuli ostettua hunaja- ja persikkakuorinta. Kerron näistäkin lisää.