Näytetään tekstit, joissa on tunniste Kosmetiikka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Kosmetiikka. Näytä kaikki tekstit

tiistai 6. tammikuuta 2015

Lomakynnet

Tällaiset kynnet minulla oli jouluntienoon lomaviikolla. Sudin ennen joulua kynsiini kirkkaanpunaista Body Shopin joulukalenterin mukana tullutta lakkaa, joka muuten mielestäni oli ihan huippuhyvää. Kuivui nopeasti ja peitti melko hyvin jo yhdellä kerroksella. Kun lakkaus alkoi loman aikana lohkeilla sudin "huonoihin" kynsiin päälle lumenen "Roosa nauha"-glitterilakkaa ja tadaa!

 En siis todellakaan ole mikään kynsibloggaaja :) Lakkaus on minulle harvinaista herkkua, kun töissä kynsilakka on kielletty. Lomilla ja pidemmillä vapailla tulee piristettyä itseä lakalla. Kynsilakkojen poisto sitten aina virittää takaisin työmoodiin.

tiistai 9. joulukuuta 2014

TBS joulukalenteri


 Body Shopin joulukalenteri oli tänä vuonna ehdottomasti saatava. Olisin halunnut sen jo viime vuonna, mutta ne ehtivät loppua ennen kuin ehdin kauppaan. Tänä vuonna tilasin siis sen nettikaupasta jo lokakuun puolella. Hintaa oli 65e, joten kirpaisihan se vähän. Oli kyllä aika kuumottavaa odottaa kaksi kuukautta joulukuuta kalenteri hyllyssä :)

Tuoksun perusteella odotin omenatuotteita, mutta niitä ei ole vielä näkynyt. Sen sijaan karpaloa on tullut varsin paljon: suihkugeeli, vartalovoide ja kaksi saippuaa. Mansikkaisia tuotteita kaksi; käsivoide ja huulivoide. Näiden lisäksi rajauskynä, kynsiviila ja manteli-käsivoide.

Mieluisimpiä tuotteita ovat Minulle olleet huulivoide, suihkugeeli, vartalovoide ja rajauskynä. Käsivoiteet ovat ihan ok-osastoa. Saippuat ja kynsiviila vähemmän mieluisia, varsinkin kun saippuoita on jo yhdeksän päivän sisällä tullut 2.

Mitään tuotteita en ole kyllä vielä kokeillut, joten käyttökokemuksia myöhemmin. Noita matkakokoisia toki säästelenkin Tallinnan joulumatkallemme.

perjantai 22. elokuuta 2014

Dermoshop meikit

Teen aina säännöllisesti Dermoshop-tilauksen. Mies on kovasti mieltynyt suihkugeeleihin. Hän haluaa pesutuotteidensa vaahtoavan kunnolla puhtaan tunteen aikaansaamiseksi. Sen nämä siis tekevät. Itse en oikeastaan suihkugeelejä käytä, vaan varsinkin talvisaikaan enemmänkin öljyjä ja muita kosteuttavia tuotteita.

Kaikenlaista muuta kyllä dermosililta tulee tilailtua. Kosteusvoiteita kasvoille ja vartalolle, puhdistustuotteita kasvoille ja jonkin verran meikkejäkin. Dermosilin primer ja peitevoide ovat olleet vakiokäytössä jo pitkän. Tässäpä viimeisimpiä kokeilujani.
 Aurinkopuuteri oli vaan pakko saada. Olen heikkona tuollaisiin mosaiikkijuttuihin. Aurinkopuuterina hyvä tuote, ei liikaa kiillettä. Levittyy tasaisesti isolla sudilla. Yritin käyttää tuosta yhtä väria kerrallaan luomivärina niinkuin teineinä 90-luvulla tehtiin, mutta ei se oikein enää toiminut :) Jotenkin nostalginen tuote silti..

Luomivärisivellin on laadukkaan oloinen ja kaksipäisenä kätevä. Toisessa päässä on siis isompi ja toisessa pienenpi luomivärisivellin.
 Tuo kynsilakka tuli itseasiassa Livboxin mukana. Siitä tykkään kovasti. Kuvassa on vasta yksi kerros ihan sellaisenaan ilman alus- ja päällyslakkoja. Kuvasta ei ehkä kovin hyvin näy, mutta siis lakan levittyvyys on mielestäni erinomainen. Lakka ikäänkuin istuu heti kynsille kuin itsestään. Kestävyys on myös erinomainen. Olen nyt pitänyt tuota yhtä kerrosta kynsissäni kohta viikon ja näky on vielä jos ei virheetön niin ainakin siedettävä. Sävykin on toki sellainen, ettei siinä ihan pienet virheet heti iske silmään..
Tälläinen ruskeasävyinen luomiväripaletti tuli myös tilattua. Tästä en kyllä ihan hirvittävästi tykkää. Pigmentti on kovin heikko eikä levittyvyyskään ihan paras mahdollinen. Aika perussettiä..

Täytynee joskus tehdä hoitotuotteita ihan omaa postausta, kun tähän tuli aika paljon asiaa.

maanantai 11. elokuuta 2014

Liboxeista

Livboxista näkee kirjoitettavan paljon blogeissa. Tämän kuun boxi on ollut todella pidetty kommenttien perusteella ja pidän siitä kovasti itsekin. Olen tilannut livboxia pitkään, koska pidän kovasti yllätyksistä ja tuollainen pieni hemmottelu on juuri sitä, mitä arjessa kaipaan. Kuitenkin olen huomannut, että nurkkiin on alkanut kertyä pikkupurkkeja, joilla ei oikeastaan ole käyttöä. Tietyt tuotteet tulee aina käytettyä heti ja jotkut vain jäävät seisomaan. Siitä sain inspiraation katsoa vähän vanhoja boxeja ja miettiä, miksi tietyt tuotteet ovat jääneet kaappeihin.


 Tämän boxin (joulukuu 2013) paras tuote oli tuo Favoran seerumi. Nivean vartalovoide tuli myös käytettyä. Muuten nuo tuotteet (Envy-kynsitarrat, Goldwell hiustuotteet ja MSCHIC huultenrajauskynä) ovat itseasiassa korkeintaan kertaalleen testattuja ja jääneet sitten, ilman että niissä kuitenkaan mitään erityistä vikaa olisi.. Tosin noissa se "vika" on minun kannaltani katsottuna vain se, etten juuri rajaa huuliani, muotoile hiuksiani tai koristele kynsiäni muutenkaan.

 Tämä boxi kolahti luukkuihin Huhtikuussa 2014. Tästä on käytetty jälleen Nivean vartalovoide. Garnierin Miracle Creamia olen yrittänyt käyttää tässä pitkin kesää, mutta eipä tuo oikein tunnu kuluvan, vaikka päivittäin kosteusvoidetta laitankin. Ilmeisesti käsi siis hamuaa mielummin jotain toista purkkia :) Herbinan puhdistusvaahto on parhaillaan käytössä edellisen puhdistustuotteen loputtua. Dr Haushkan naamio ja Argan Caren muotoiluvoide ovat hautautuneet laatikon pohjalle. Sen sijaan Argan Caren hoitoaine tuli käytettyä heti. Ladyvitan kauneuskapseleita yritän syödä vaihtelevalla menestyksellä, mutta kyllä niitäkin vielä on jäljellä varmaankin puoli pakettia.

Nämä esimerkkiboxit on valittu täysin Randomina, lähinnä sillä perusteella, että mistä sattui löytymään kuvaa. Nämä eivät siis missään nimessä olleet lemppariboxejani, mutta siltä ehkä vähän masentavaa huomata, miten vähän noista tuotteista on tullut käytettyä loppuun.. Joidenkin boxien kohdalla tilanne lienee valoisampi esimerkiksi nyt uusimmasta elokuun boxista tykkäsin kovasti.

Tästä uskoakseni tulee kaikki käytettyä jollain aikataululla, vaikkakin esim. kuivasampoota käytän vain satunnaisesti ja tämä on jo kolmas kuivasampoo, minkä olen saanut livboxin mukana. Vartalovoi, silmänympärysvoide ja suihkugeeli kuluvat varmasti suht pian loppuun. Aurinkopuuteria käytän kyllä päivittäin, mutta tulin juuri tilanneeksi Dermoshopilta aurinkopuuterin, joka on sekin vielä avaamaton.

Kaikesta tästä huolimatta Livbox on mielestäni ihana juttu ja aion jatkaa sen tilaamista. Minun täytyy vain ehkä ruveta ennakoimaan, mitkä tuotteet tulee käytettyä ja mitkä ei ja antaa tarvittaessa tietyt tuotteet eteenpäin. Toisaalta mielestäni tässä hommassa on juuri se juju, että Livboxin myötä tulee kokeiltua myös sellaisia tuotteita, joita ei muuten koskaan ostaisi tai tietäisi tarvitsevansa. Oma varmasti ikisuosikkini on Bernard Cassierin suklaakuorinta noin vuoden takaisesta boxista. Aivan ihana tuote <3



sunnuntai 3. elokuuta 2014

Panthene Youth Protect



Buzzadorilta putkahtikin minulle kovin mieleinen paketti viime viikolla.
Nimittäin Panthenen Youth Protect tuotesarja lupaa juuri sitä, mitä haluaisin hiuksilleni. Hiuksenihan ovat pitkät, pörröiset, luonnonkiharat sellaiset kuivan oloiset. Toisaalta myös paksut, juuri sellaiset joita ihmiset katsovat hieman kadehtien, mutta niiden omistajat eivät ymmärrä, mitä kadehdittavaa niissä on :)

Olen nyt pessyt hiukseni näillä pari kertaa ja pidän paljon shampoon tuntumasta. Se vaahtoaa helposti ja pesee puhtaaksi. Hoitoaineen jäljiltä hiuksiin jää todella silkkinen ja sileä  tuntuma. Vaikutus ei tosin ainakaan vielä pahemmin näy hiuksissa eli pörroisyys ei ole mielestäni vähentynyt, mutta katsotaan. Pesuväli on kyllä pidentynyt näiden myötä vaikka on kuuma kesäaika ja moottoripyöräkypärääkin on tullut käytettyä. Hiukseni tuntuvat vaativan pesua vain kaksi kertaa viikottain entisen kolmen-neljän sijaan.

Tosin kuten aina silikonisten tuotteiden kanssa on päänahkani alkanut hieman kutista ja hilseillä, mutta en luovuta ainakaan vielä ja hoitoaineen käytän joka tapauksessa loppuun, vaikka shampoon käytön joutuisin lopettamaankin..

Sitten tuo öljy. Olen kokeillut aika paljon erilaisia hiusöljyjä, lähinnä kalliimpien merkkien tuotteita. Mielestäni tuo ajaa ihan asiansa. Ei ehkä ihan Moroccanoilin veroista, mutta ei toisaalta hintaistakaan. Noita jakaa ihan mielellään kavereilleen.

keskiviikko 23. heinäkuuta 2014

The Body Shop

Laitetaanpa tänne lomajuttujen sekaan vähän kosmetiikkaa :)
Blogiin on iskenyt vähän helleväsymys tai kesällä kun aina on tuota parempaakin tekemista kuin koneella nakottaminen. Tosin juuri nyt lämpöuupumukseni on saavuttanut pisteen jossa istun sisällä, tuuletin puhaltaa naamalleni ja kirjoitan. Ulos en ole edes harkinnut meneväni. Tosin kohta on lähdettävä ostamaan jotain grillattavaa.. Mutta en valita :) Itsehän kestän oikeasti lämpöä hyvin, koska ehkä kilpirauhasen vajaatoiminnasta johtuen yleensä palelen.

Olen siis tosiaan vähän innostunut löydettyäni The Body Shopin verkkokaupasta aletuotteita. Eilen tosin huomasin, että taitavat samat tarjoukset olla myös kivijalkaliikkeissä.. Sielläpä voin sitten käydä hamstraamassa jos tykästyn joihinkin ennen kokeilemattomiin tuotteisiin.

Tälläiset. Noihin kuorintoihin olen tykästynyt jo aiemmin ja nuo hunaja ja persikkakuorinnat olen ostanut jo aiemmin. Nyt täydensin kokoelmaa vielä mangolla :) Harmi, että vanhaa kuorintaani on vielä jäljellä. Hintaa kuorinnalla oli 10e. Noissa kuorinnoissa on mielestäni tehokkaan kuoriva fiilis ja ne jättävän jälkeensä hieman öljyisen, kosteutetun fiiliksen, eikä kosteusvoidetta tarvita heti perään. Tuoksut ovat ihania. Meikäläisen ehdoton suosikki.

Samalla 10e/kpl hinnalla sain myös mango vartalovoin, vartalosorbetin ja mansikka "polisher:in", joka on ilmeisesti jotain suihkugeelin ja kuorintavoiteen väliltä. Mango suihkugeeli maksoi 5e. Jalkojen kuorintavoide ja kosteusvoide yhteensä 15e. Kannattaa siis käydä tsekkaamaassa verkkokaupasta tai liikkeestä jos nämä miellyttävät. Tarjous jatkuu vielä elokuun puolelle.

Palaan käyttökokemuksiin myöhemmin näiden osalta.

keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Kosmetiikkavaraston siivous osa 2

Ja jatkoa seuraa..
Tässä hiustuotteet. Näistäkin osa vielä kokeilematta. Hiuksenihan ovat pitkät, paksut ja luonnonkiharat. Yksi näistä tuotteista onkin kuulunut hiustuotteisiini jo vuosia. Nimittäin XZ muumi selvityssuihke! Se on ihan parasta kun hiukseni ovat pesun tai nukkumisen jäljiltä takussa. Sitä kun suihkauttaa niin hiukset selviävät kuin itsestään :) Eikä hintakaan päätä huimaa.. Palaan asiaan jos kokeilemattomissa tuotteissa tulee samanlaisia helmiä :)
Vartalon, käsien ja jalkojen hoitotuotteet.
ja kasvojen hoitotuotteet. Näistä haluan mainita Lumene Lab yövoiteen valkoisessa purkissa tuossa edessä. Näytepurkki kului juuri loppuun ja lisää on saatava :) Näistäkin osa vielä korkkaamatta.



tiistai 27. toukokuuta 2014

Kosmetiikkavaraston siivous osa 1

Jokin aika sitten tuli siivottua kosmetiikkavarastoni. Tässä kurkistusta sekasortoon.

"Ennen" kuva :)
Näin paljon on kertynyt pikkupulloja hotelleista ja näytteitä.. Tarttiskohan noita aina keräilläkkään..?

Kynsilakkoja ja parfyymejä en voi työpäivinä käyttää. Ne siis kuluvat todella hitaasti. ooneksi niitä ei liikaa olekaan. Puman ja vanhemman Bossin tuoksut totesin jo vanhentuneiksi ja lähtivät kylpyhuoneen hajusteiksi. Käytössä ovat Escada ja Bossin ruskea pullo.

Huulimeikkejä olen todella huono käyttämään. Huulet tahtovat olemaan aina kuivat ja rohtuneet, eikä niille tee mieli laittaa kuin rasvaa. Osa näistäkin on avaamattomia..
Nämä ovat siis lähinnä sellaista kosmetiikkaa, joka ei ole käytössä. Huulipunia, kiiltoja ja rasvoja löytyy toki käsilaukkujen pohjilta tms. lisää :)

Tästä tuli pitkä postaus, joten laitan hoitotuotteet erilliseen postaukseen.

tiistai 18. helmikuuta 2014

elf Luomiväri


Ostin tälläisen luomivärin apteekkireissullani viime viikolla. Hintaa tällä luomivärikvartetilla oli huimat 2.90e, eivätkä odotukseni sen suhteen suorastaan huikeat olleet. Nyt olen kuitenkin käyttänyt sitä muutamana päivänä ja olen ollut positiivisesti yllättynyt.
Olen kokeillut vain noita kahta vaaleampaa sävyä työmeikissäni. Pigmenttia tässä ei ehkä ihan huimasti ole, mutta en tiedä onko nude-meikissä niin tarpeenkaan. Levittyvyys on ihan kohtalainen. Pysyvyys sen sijaan on ollut parempaa kuin monessa kalliimmassa tuotteessa. Luomivärit ovat suvereenisti kestäneet aamukuudesta iltakymmeneen siisteinä. Olen toki käyttänyt pohjustustuotteita alla.
Mielestäni siis varsin oivallinen hinta-laatusuhde. Aion käydä apteekissa kuikuilemassa muitakin sävyjä, kunhan taas sinne eksyn :) Sarjassa on muitakin edullisia tuotteita, joita ehkä saattaa tulla myös kokeiltua.