maanantai 20. tammikuuta 2014

Hhrr..

Maanantaista vapaapäivää tässä viettelen.
Tarkoitus oli olla tällä hetkellä 90 min hemmotteluhoidossa, mutta hoitolasta peruttiin se sairastapauksen vuoksi. Höh. No, ehkä siinäkin oli puolensa ettei tarvitse lähteä tuonne kylmään. Tosin nämä pakkaset alkavat näkyä ihossani ja hoito olisi tullut tarpeeseen. Otsa ja leuka hilseilevät ja näppyä puskee. Kumma juttu tuo näppyhomma. Minulla ei koskaan edes teini-iässä ollut finnejä, mutta 35 täytettyäni on tuntunut aina jollain olevan joku näppy. Täytyy ehkä tarkistaa ihonhoitorutiinejani..

Viikonloppu meni enimmäkseen lepäillessä ja herkutellessa. Tänään on paastopäivä. Yritän pitää itseni puuhakkaana, jotten ajattelisi ruokaa :) Ihan hyvin on tähän saakka mennyt, tietysti ilta on aina pahin..

Tavaranhävitys-tavoite ei ole ehkä ihan toivotulla tavalla lähtenyt käytiin. Vaatekaapin siivoamisinnostusta odotellessa. Palaan raportoimaan siitä.
Vähän ehkä tuntuu, että päivätyö syö kotihommia. Viikonloppuisin tulee yleensä oltua miehen kanssa tehden vain pakolliset siivoukset ja viikolla kun vapaita ei paljoa ole niin hommat seisoo. Ehkäpä nytkin olisi jotain lähdettävä tekemään tästä näppiksen äärestä :)

lauantai 11. tammikuuta 2014

Uuden vuoden tavoitteista osa 2

Ravinnon suhteen uuden vuoden tavoitteenani on jatkaa 5-2 dieettiä ainakin toukokuulle saakka. Eli siis kaksi päivää viikottain paastopäiviä. Muutoin pyrin syömään mahdollisimman ravintorikasta ruokaa turhia pingottamatta. Pyrin siis siihen, että syömäni ruoka sisältäisi aina muutakin kuin tyhjiä kaloreita. Gluteiiniviljoista, erityisesti vehnästä pyrin pysymään erossa, koska se ei elimistölleni sovi. Food Detective-testihän näytti myös maito ja kananmuna yliherkkyyttä. Ehkäpä jossain vaiheessa kokeilen myös olla ilman niitä. Laihdutustavoitteita ei varsinaisesti ole, mutta 5-2 dieetillä pitäisi paino laskea hiljalleen..






Liikunnan suhteen on tavoittena pitää kroppa toimintakykyisenä. Minullahan on selkä- ja niska-hartiaseudun vaivoja ja muitakin kipuja välillä. Voin paremmin, jos teen jumpat säännöllisesti. Syksyllä tuli aika hyvin tehtyä jumppaliikkeitä ja kroppa oli paremmassa kunnossa. Olen myös kuntosalin kannatusjäsen, joten sinnekin yritän tässä aktivoitua, mutta tärkeintä olisi nyt tuo "terveysjumppa". Kirjoitan lisää selkäasioista ja jumpista myöhemmin.

perjantai 10. tammikuuta 2014

Uuden vuoden tavoitteista osa 1

Vuodenvaihteessa tuli taas mietittyä tätä elämää. Olen jo pitkään miettinyt, että tavaraa pitäisi kotoa vähentää ja kaappeja siivota. Osittain Ostolakossa-blogin innoittamanakin päätin ottaa sen nyt vuoden 2014 tavoitteeksi. En tosin ihan joka päivä lupaa hävittää mitään, mutta otan tavoitteeksi, että meiltä vähintään viikottain häviäisi joku tavara tavalla tai toisella. Vaatekaapissani ainakin lienee suhteellisen paljon kierrätettävää. Lisäksi otin vaatteiden osalta tavoitteeksi ostaa jatkossa laadukkaita ja kestäviä vaatteita. Käytän oikeasti vaatteet lähes puhki eli harvoin tulee osteltua uusia, joten laatuun satsaaminen kannattaisi.

Ensimmäisenä lähteä sai kattila, johon riisipuuro paloi pohjaan jouluna :)

Toisena tavoitteena voisin tässä mainita, että haluaisin tänä vuonna panostaa bloggaamiseen. Opetella ottamaan laadukkaampia kuvia ja postata usein. Myös teknisellä puolella saattaisi olla lisäoppimista. En suunnittele ainakaan nyt keväälle mitään opintoja, joten minulla pitäisi olla aikaa panostaa jonkin verran tähän. Blogin nimen keksiminen on tuottanut todellista haastetta, eikä Musmus varmaankaan tule olemaan se lopullinen. Toivottavasti sen jonakin päivänä tulee kirkkaana mieleen.

Seuraavassa postauksessa ruokavalio/liikunta tavoitteista.


torstai 2. tammikuuta 2014

Uusi vuosi

Uusi vuosi sujui rauhallisesti miehen kanssa kotona nauttien hyvästä ruoasta ja rakettien räiskeestä.
Kuvassa kestosuosikkimme punajuurta vuohenjuustolla. Punajuuret kuoritaan ja viipaloidaan ja paistetaan uunissa pehmeiksi, jonka jälkeen lisätään vuohenjuusto ja basilikan lehdet. Lisäksi oli kalkkunan filettä ja risottoa.
Keskiyöllä menimme talomme katolle katsomaan raketteja. Seitsenkerroksisen kerrostalomme katolla on tuuletusparveke, jolta ne näkyvät hyvin. Siitä pääsee helposti myös katolle, mutta itse en sinne uskaltautunut.
Osku kissa maastoutui eteiseen pauketta pakoon.

Uudenvuodenpäivä kului suurelta osin myös rentoutuessa ja urheilua katsellessa. Illalla kävimme sushibuffetissa syömässä. Nam!
Kirjoittelen lisää uudenvuodentavoitteistani pian!

lauantai 28. joulukuuta 2013

Joulu



Joulu oli ja meni. Se sisälsi oikeastaan ihan sopivassa suhteessa työtä, sohvalla makaamista ja sukulointia. Ja syötyäkin tuli riittävästi. Joulupukki toi Bodyshopin suklaakuorinnan, 90 min kasvohoidon (aah), leffalippujen, veitsisarjan, kynttilän ja suklaan lisäksi 6 kanaa :) tuo oli kyllä sellainen kirkon ulkomaanavun lahja, joten kanat menevät tarvitseville jonnekkin maailmankolkkaan. Lahjat olivat kivoja ja tarpeellisia.

Nyt sitten taas valvotaan. Vielä tämä ja ensi yö pitäisi jaksaa. Sitten alkaa viikon loma uudenvuoden ja loppiaisen yli. Yleensä olen jo tähän aikaan vuodesta tehnyt suuria suunnitelmia seuraavalle vuodelle, mutta nyt ei päässä oikein liiku mitään sen suhteen, mutta ehkä sitten ensi viikolla tulee herätys tämän suhteen, kun on aikaa ajatella.

perjantai 20. joulukuuta 2013

Vähän jo joulutunnelmaa

Jotenkin alkaa tulla vähän joulufiilistä..
Ehkä yövuorot joulukoristelulla osastolla ja klinikan joulupuuron jämät kahvihuoneessa ovat aiheuttaneet tämän. Jotenkin on ihan sellainen hyvä mieli, vaikka aattona on töitäkin. Huomenna lauantaina menemme äidin luokse joulunviettoon. Mies jo vesikielellä mietti, mitähän anoppi tarjoaakaan :)

Ylläolevassa kuvassa on yksi pukinkonttiin toivomani tuote, johon tutustuin Livboxin välityksellä. Nimittäin
tuo kaakaokuorinta Bernard Cassiere:lta. Aivan ihana tuote. Ihana suklaan tuoksu ja tuntuu ihanan kihelmöivältä iholla ja kosteuttaa ihanasti.
Toinen ihana tuote tuossa kuvassa on ahvenanmaan jogurtti :) Se on siis tähän mennessä ollut harvinaista herkkua, jota on saanut vain silloin tällöin ja harvoista kaupoista, mutta alkaa nyt yleistyä. Maistuu mielestäni ihanan luonnolliselta. Joskus konsulentti kertoi sen olevan ns. epätasalaatuista eli jogurtin laatu ja rasvaprosentti riippuvat siitä mitä lehmät syövät eli jogurtti on erilaista talvella ja kesällä, koska kesällä lehmät laiduntavat ulkona ja talvella syövät kuivaa heinää. Siitä on nyt tullut myös maustettu versio tyrni-vanilja. Ihana sekin <3 Maistakaa ihmeessä jos löydätte.

sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Lauantaisauna

Tänään olin aamuvuorossa ja kotiin tulessani se oli jo tyhjentynyt mieheni ollessa poistunut pikkujouluihin ja viikonloppuvieraamme Hartwall Areenan suuntaan. Rötkähdin siis hetkeksi sohvalle ja siitä sitten yksin nautiskelemaan saunan löylyistä ja kosmetiikkatuotteista. Ihoni ottaa heti siipeensä, kun pakkanen kiristyy ja lääkitsin sitä kuorinnalla ja naamiolla oikein pitkän kaavan mukaan. Mukana oli lähinnä Livbox:in mukana tulleita tuotteita.
Kuvassa joulukuun livbox. Olen tilannut boxia nyt 6kk ja jäänyt koukkuun. Boxin tilaajat saavat kuukausittain siis kosmetiikkapaketin joka sisältää yllätystuotteita. Osa tuotteita on näytekokoisia ja osa isompia. Hyvä puoli on se, että pääsee kokeilemaan sellaisiakin tuotteita, mitä ei kenties koskaan tulisi muuten ostettua. Se on ehkä myös vähän huono puoli, koska siinä on tullut myös välillä tuotteita, jotka haluaisi isommassa koossa, mutta ne ovat hintaluokaltaan asuntovelalliselle sairaanhoitajalle liikaa.. No, onneksi voi aina kirjoittaa joulupukille :)
Täytyy muuten sanoa, että tuo allaolevassa boxissa ollut favoran seerumi on aivan loistava ja se päätynee omaankin kosmetiikkakaappiini, kunhan saan nuo siellä jo olevat seerumit käytettyä. Boxista vielä sen verran että mielestäni se on juuri sellainen arjen pieni ilo, johon kannattaa investoida, siinä on reilun 15 euron edestä ansaittua piristystä ja pientä luksusta jokaiselle kosmetiikan ystävälle.